Fastkörd

Gick hem från bussen efter jobbet, lyssnade på John Mayer i godan ro. När jag plötsligt svänger förbi en buske, o där sitter det en farbror i elrullstol. Han hade kört fast i en lerpöl. Han hade precis ringt frugan när jag kom traskande, så jag fick hjälpa honom loss. Det är ju inte varje dag minsann.

Annars så är det nästan som vanligt, fick ju sova lite längre imorse iallafall.

Idag var det massa skrytmånsar i omlopp. Det låter ju så mycket trevligare med brittiska.

Jobbigt det där alltså.. Att ha en massa begränsningar. Som gubben, sitta i elrullstol. Folk tycker jag är knäpp som cyklar en mil till jobbet när det finns bussar och pojkvän som kan skjutsa. Men jag vill cykla, mest för att jag kan.

Söndag imorrn. Då är allt stängt här i Norge. Märkligt det där tycker jag.. Kommer man på att man måste köpa smör så får man springa till macken och punga ut 45 spänn. Är det rätt och riktigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0