Fredagshalka

Åkte buss hem från jobbet idag och passade på att ägna mig åt min nya hobby. Läsa om gåtan Harriet i Stieg Larssons otroligt välskrivna bok 'Män som hatar kvinnor'. Wow alltså... Var så inne i boken att jag missade min vanliga avstigingsplats och åkte två hållplatser för mycket.

Det blev sålunda en hyfsad vandring hem i halkan. Som tur var hade jag redan innan jag for bytt om till mina trofasta Converse. Ville undvika att göra samma misstag som igår när jag glad i hågen började gå hemåt i mina låga jobbskor. Jag kom hem, aningen mindre glad i hågen och med genomblöta strumpor. Vilken tabbe.

Idag var det visserligen inget vidare slaskväder, men det är ju bra mycket bättre grepp i ett par Conversesulor än i ett par nästintill blankslitna jobbsulor.

Borde kanske införskaffa ett par vinterskor ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0