Funderingar

Hur gick det här till? Nu känner jag två personer som påstår sig ha sett 'frälsaren'. Två av dem som enligt rykten knackar på hos folk och erbjuder dem en 'alternativ väg' eller 'frälsning' eller vad det nu är de gör... Jag har aldrig släppt in dom. Vissa bjuder in dem på kaffe.

Talar givetvis om Jehovas vittne.
I ärlighetens namn så vet jag inte vad de gör egentligen. Tror väl på nån sorts gud skulle jag tro. Det enda jag med säkerhet vet är att de inte firar födelsedagar. Och det visste jag inte heller, tills igår, när allt kom fram i ljuset.

Märkligt det där alltså.

Hur kan man bygga upp hela sin världsbild på något som mest liknar en saga?

Handlar väl mycket om uppväxt kan jag tänka.

Jag är alldeles för mycket av en naturvetare för sånt där.



Nån dag ska jag fråga dem om deras tro är bokstavlig eller bildlig. Det tyckte jag var en bra fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0