The time has come to tell you about my curse...

Alltid när jag åker utomlands kommer den. Min förbannelse. Den jädrans mobilen fungerar inte. Den fungerar såpass att den klarar att ta emot samtal och sms, men inte mer än det. Så har det varit sedan jag började med utlandsresor och jag tvivlar på att jag kommer ta mig ur det. Jag har haft olika operatörer och mobiler men ändå sitter jag där, utan smsability, medan alla andra använder sina telefoner som om inget hade hänt.

När jag flyttade till England gick det tillochmed så långt att jag blev tvungen att köpa en helt ny telefon. Och trots att det var en 3telefon så klarade den inte att skicka mms.. Där satt Göran och läskade mig med fina bilder från hemlandet med sin svenska telefon märk väl... ;)

Nu har det gått så långt att när jag är i Norge så kan jag inte ens ta emot smsen.. Eller, ja de kommer ju fram, en del av dem kommer faktiskt fram med en gång, medan andra hade gått fortare om de hade skickats på posten...


Jag ser en iPhone skymta i horisonten. Kanske klarar den att bryta min förbannelse en gång för alla *hoppas*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0