Att cykla är en fröjd

Även om man har en sån skitcykel som jag har. Jag har haft den sen åttan sa jag. Ojojoj sa Jöran, det var länge det.

Då tänkte han inte på att jag gick i åttan mycket senare än vad han gjorde. Sen kom han på det. Du var ju bara elva år när jag började jobba här sa han. Sen kände han sig ganska gammal.

Idag har jag cyklat sammanlagt två mil, det tog cirka 40 minuter enkel väg. Jag har lagat cykelkedja 7 gånger. Och tappade nästan tålmodet litegrann där imorse när den hoppade av för femte gången innan klockan 04:00...

På vägen till jobbet lyssnade jag på Fratellis, på vägen hem blev det Lars.

Nu blir det korv o lite lök, i rostad form, sen skall jag gå till affären och handla yoghurt och panta flaskor.

Härligt väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0