Snart snart...

Snart är det december... Är nog första året sen jag blev hyfsat medveten om världen runtomkring som jag inte skaffat mig en julkalender..

Ledig lördag blir det, inte så konstigt kanske, men gött ändå :) Fick ju fantastiskt nog svar på mailet och fick jobba 3 extradagar till slut :D himla kul har det varit, lite omväxling från det jag brukar få göra, något enformigt efter ett tag dock, haha *internskämt med mig själv* haha, tragiskt värre :P

När jag satt där idag och räknade personal så kom jag att tänka på Isåkarmannen. Vilken man det var. Om det nu ens var en man. Det kunde vi i och för sig inte veta säkert. Vi bara antog. Där vi satt i ett vindskydd efter ännu en natt. Ännu en tidig morgon ute i det fria med balladis och en Nutellasmörgås. Vinter var det. Såklart. Ingen isåkarman utan is.

Och man kan ju omöjligt tänka på Isåkarmannen utan att sväva in på Det Stora Flottesläpandet. Det ekade över skogen den där sommarkvällen. Det Stora Flottesläpandet ackompanjerades nämligen av ett antal övermodiga 'Å-hej!'. Inte helt oväntat resulterade vårt övermod i värkande armar och en stor flotte liggnas kvar på gräset. Halvvägs till vattnet.

Det hade ju inte ens blivit en överraskning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0