At work

Jupps, sitter hær bland en massa bagageband o røntgar væskor. Utomhus idag før ovanlighetens skull. Inte så førfærligt mycket att gøra, så jag sitter o læser min tjocka bok. Supersorglig ær den. Uschuschusch, men kan ju inte sluta læsa mitt i...

Det jobbiga med att børja jobba innan solen har gått upp ær ju att man blir så jækla trøtt nær man kommer hem. Idag tillexempel så jobbar jag till klockan 14, sen ska jag cykla hem, ær væl hemma strax innan 15. Då ska man laga mat, det borde vara lunch, men det får bli kvællsmat, eftersom det blir samma visa imorrn. Ær ju næstan før sent att lægga sig klockan sju tillochmed.

Men annars ær det ju gøtt, jag tycker det ær skønt att komma till jobbet så tidigt, det har inte kommit så mycket folk æn, o de som har kommit ligger o sover på sofforna o på golvet. Jag har sjælv spenderat en o annan natt på en flygplats. Man sover kanske inte så bra, men what the hey, det ær ju gratis :P


Gøttigare nær man har en timmes betald paus o kan sova o tjæna pengar samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0