Mera ikappblogging

Veckan som gått började i måndags med en rafflande omgång på klätterväggen. Jag klättrade 5 meter och nöjde mig där. Att bli nerfirad var betydligt mer behagligt än att kämpa sig uppför med svettiga fingrar och darrande armar. Men kul var det och, som nybörjare när det gäller klättring var jag stolt över mig själv. Att träninsvärken i armarna satt kvar i flera dagar var ju bara gött ;) Så tack Joakim, fast du antagligen inte lyssnar :P



På tisdagen var det dags för skola igen, och Paul fick tillbaka sin tröja som jag råkade få med mig hem efter helgens krogbesök. Efter lite räknande av vektorer så tog jag bussen ner på stan och köpte finaste skorna som jag suktat efter sen i höstas. Det kom aldrig nån rea och nu orkade jag inte vänta. 550 glada kronor senare så pryder dom nu mitt skoskåp.
Efter min ytterst lilla shoppingspree företogs ett hjärtskärande adjö på Karlstads tågstation, Joakim ska än en gång lämna landet och göra något galet och annorlunda. Arkivarien och Gudrun var också där och förgyllde tillvaron.



Me lööööv them

På onsdag började nya livet. Jag köpte mitt första träningskort! Hittills har jag utnyttjat det till max, så det här kan nog bli hur bra som helst ;) Sen var det ju flottrace på sagda dag, och det vet vi ju alla hur det gick :P Min kompanjon Tobias hade stukat foten och fick avstå. Inhoppare var stockholmaren och vi var ju inte det minsta synkade.
Senare på kvällen blev det ju förfest med Bamse, och Nöjesfabriken med fyra glada GIS-are :)



En äkta Bamse och en fejk ;)

I torsdags körde vi inte mindre än två pass, yoga och, hör och häpna, spinning! Det var riktigt kul faktiskt, och svetten bara rann :P
Efter träningen var jag så fylld av energi att jag diskade när jag kom hem av bara farten. Sen insåg jag att jag måste skaffa Heroes 2, för jag mindes att det var ju ganska spännande.

Fredag och sovmorgon. Jag steg upp klockan 8 för att möta Janry på torget klockan 10. Vi ska vara duktiga och plugga matte innan föreläsningen. Sen dök Jens och David upp, Även Håkan och Martin hade börjat tidigt :) Efter föreläsningen smet vi iväg tidigare från räknelektionen så vi skulle hinna med att åka och dansa. Fan vad kul det var! Svårt att hänga med, men vilken energi och vilka sköna moves man fick lära sig ;D

Sen på kvällen var det ju dags för det stora överraskningskalaset. Kusin Fredrik fyller 25. Och eftersom samme kusin alltid går klädd i shorts och mössa, oavsett väderlek, så var det den självklara dresscoden :) Alla var så snygga! Vi sjöng när han klev in genom dörren på den hyrda lokalen, lite överraskad vart han allt ;D Massa släkt och vänner hade samlats i hemlighet för att äta pizza, tårta o sjunga karaoke ;D



Jessica och Jenny kör 'Margareta'. Klassiker. :)

En höjdarvecka helt enkelt. Och snart ska jag bli hämtad för att åka till Molkom och spendera en del av helgen där :)

Tack så mycket, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0